söndag 26 januari 2014

Kryddhylla

Husets kryddor har tidigare samlats i skåpet ovanför
spisen, nära och bra. Ibland något frustrerande dock...när
någon krydda lyckats gömma sig längre in i skåpet och längden
på min kropp inte riktigt har räckt till.
Med en ny fläkt tillkom ett utrymmesproblem.
Jag hade en vision om hur man eventuellt skulle kunna 
lösa problemet, fläktskåpet väntar på att få ett nytt
utseende så småningom...under tiden har kryddorna
varit huller om buller, några inne i fläktskåpet
och andra inne i skafferiet inte långt bort från spisen.
Som blixten från klar himmel fick jag idén
att på något sätt utnyttja skafferidörren i detta fall.
Maken fick ta del av mitt önskemål att på något
sätt förverkliga denna idé...

Nästa gång när jag öppnade skafferidörren
så var det redan fixat och klart!
Endast hålband  och skruvar, mer behövdes inte.
Kryddorna står prydligt på rad, 
i bokstavsordning och mycket lättillgängligt.
Jag är mer än nöjd :-)

Inga kommentarer: