torsdag 12 december 2013

En trevlig kväll

En dag i augusti såg jag en notis om
att Depeche Mode kommer till Göteborg i
december, närmare bestämt den 11, alltså igår.
Nu är det systerysters födelsedag så visst
vore det väl en bra present... Min 
syster fick nys om nyheten av väninnan sin som ville att
hon skulle följa med till Göteborg. Aj då...min lilla
plan gick ganska omedelbart i stöpet. 
Men...fort som attans kontaktade jag väninnan
och berättade om min plan och vi slog
våra kloka huvuden ihop och bestämde oss
för att överraska min syster samt en gemensam
vän till dessa tu, (som även hon fick en konsertbiljett
på sin födelsedag tidigare i höstas).
I några månaders tid har man fått bita sig i
tungan för att inte avslöja något och några 
gånger under färden har vi fått lite skrämselhicka
då olika omständigheter riskerat att överraskningen
kunnat gå lite galet.

Visst tror jag att min syster misstänkte iallafall
till en början att det skulle bli en konsertkväll...och hon
blev ju så glad att få se ett av sina favoritband 
spela live. Det skulle garanterat bli en kul kväll.
Väl på plats så gick vi och satte oss på våra platser,
när jag såg att syrran började texta sin 
väninna om att hon har också fått en konsertbiljett!
Och hon undrade var T och S skulle sitta någonstans...
Samtidigt skickade jag en snabb förfrågan vart dessa
kompisar nu höll hus...nämligen hade vi bokat biljetterna
på samma rad! När jag såg att T och S kom sa jag
till systeryster att vi måste ställa oss upp, de kommer mer
folk som ska förbi. Först ansikte mot ansikte
förstod höstens och gårdagens födelsedagsbarn
att..nämen...vad gör Du här?!
Överraskningen blev fulländad och konsertupplevelsen
var mycket uppskattad :-)

***

Jag har gjort ett par mossiga paket av tomma
mjölkkartonger. Röda sidenband ger lite färg och som
dekoration har jag använt mig av kottar, äpplen och grankvistar.

Inga kommentarer: