söndag 3 november 2013

Nakna November

 Det ena leder till det andra.
Lördagens loppisbesök var ett uppmuntrande
sådant, nöjd med mina fynd och med ett
föremål som jag ämnat åt ett mindre pysselprojekt
i åtanke...väcktes även behovet av att
kliva in i skogens vidunderliga värld.
Mina pälsprydda vänner gjorde mig sällskap :-)


Lite lek, bus och en påse med mossa senare
var det dags att plocka bort prylar 
som skickades in för vinterförvaring.
På en bädd av mossa får
ugglorna stå ute ett tag till...


Mjölkkannan har jag flyttat, så den 
får stå bredvid ytterdörren med diverse 
attiraljer. Att mörkret infaller ganska
snabbt i November är något man
måste acceptera, att vänja sig tar lite 
längre tid. Här finns inga gatulampor som
 lyser upp i omgivningen. Mörkrädd
är jag inte, tur är väl det...då det bjuds på små
överraskningar titt som tätt. Igår kväll
hade vi besök av älgmamman med sina två 
kalvar som stod utanför köksfönstret...efter
en stunds observation av dessa ståtliga
djur, fortsatte jag med mitt pysslande som 
nu inkluderades av dagens loppisfynd.
Fortsättning följer...;-)

Inga kommentarer: