onsdag 6 november 2013

En ny kasse

Kaffe är gott. 
Det brukar gå åt ganska mycket kaffe
hemma hos oss, kaffepaketen har sparats
ett tag därför att jag ganska länge har
tänkt återanvända dessa i pysselsyfte. Enda
kruxet den här gången har varit mitt minne
som inte kan komma på vart jag har lagt dom.
Under semestertrippen för ett tag sedan
köpte jag finska kaffepaket på loppis för
en billig peng. 
Nu har jag gjort mitt livs första
kaffekasse :-)

Det tog sin lilla tid då jag inte
hade någon mall att gå efter, utan försökte lita
på mitt minne av modeller jag sett tidigare.
Det var inte så svårt att sy egentligen,
snarare var det något besvärligt att
sy i detta material ju större ytan blev då 
plasten är ganska stum.

Men skam den som ger sig :-)
Nu är kassen klar för att användas!
Det kanske blir mer pengar över till nya
kaffepaket om man slipper betala för
alla plastpåsar man köper då det handlas mat.
Åh vad jag gillar återanvändningsmelodin!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ärligt talat...du är så kreativ...så kul och blir så imponerad!!
Trevlig helg
Marie

H ennA sa...

Marie...jag blir ju generad, tack snälla du!
Trevlig helg!

Anne