tisdag 12 november 2013

Återanvändning

Ibland snubblar man över saker som
tilltalar en på ett övertygande sätt..."Du där...
mitt liv förr i livet var ett rivigt jobb, men nu
när jag och mina tre andra kompisar har blivit
arbetslösa och chefen försvunnit...visst ser
du att vi fortfarande har ett potential?"
Jag drar maken i armen, titta vad jag hitta!
Visst skulle det vara tufft att ha dessa
rivigheter som lampor?! 
Kvitto på anställningskontrakt påskrivet
och fyra nya medlemmar har fått flytta med oss hem.

Ibland snubblar man över saker som tilltalar en
på ett annat sätt. Form, gullighet och ett pris
som är typ nästan gratis...att man inte behöver saken
spelar ingen roll. Den kan mest stå på en plats
och vara söt. 
Det har kannan gjort ett bra tag nu,
och jag tänkte redan tanken på att kannan
bör passeras till avdelning onödighet, att den ska 
förpassas till ett fortsatt liv som arbetslös
och därmed skrivas in på arbetsförmedlingen (loppis)
i hopp om att finna en ny arbetsgivare.
Men...plötsligt händer det!
Att rivjärn och minikanna råkade hamna
bredvid varandra kan väl kallas som en slump.
Att händelseförloppet fick sig en kovändning kan
man väl tacka den kvinnliga galenpannan för :-)
Händige bra att ha mannen fick en arbetsorder
på att fixa belysning till rivjärnet som
lever sitt nya liv som nyanställd...
lilla minikannan då?


`
Lugna puckar...
anställningen kvarstår och som tack
för trogen tjänst 
så får minikannan sin alldeles egna spotlight.
Ett ganska gott samarbete där
god kamratskap är A och O. Trivselfaktorn
är hög och båda anställda får behålla sina nya
arbetsuppgifter med glädje!

Inga kommentarer: