onsdag 9 oktober 2013

Äpplen på tork

Det kommer med stor sannolikhet att dyka
upp tillfällen då man får ett behov av torkade
äppelskivor, tänker på kommande pysselstunder.
Finns att köpa i blomsterbutik har jag sett, men
med trädgården full (nästan), av nedfallna äpplen
så är det bättre att ta tillvara på några av dessa
och torka i ugn till exempel.
Nu har jag satt in en första plåt med tunt skivade
äpplen med en inställning på att det förmodligen blir
ett litet misslyckande :-)
Huset har ju en ny spis med gasolugn och varmluft.
Ugnen har jag inte blivit bästa vän med...än,
matlagningen fungerar ganska bra nu men bakningen
går väl så där...
Kottar har jag lite på lager hemma, lite mer skulle
nog inte skada men jag får nog vänta ett tag 
innan jag vågar in i skogen nu när skogen
låter ganska så mycket pang pang :-/

Mys med tända ljus 
när den stora lampan med ljuset
förflyttar sig över till andra sidan jordklotet.
Glasburken med avklippt yllestrumpa
ses med bättre bild HÄR

Inga kommentarer: