tisdag 6 augusti 2013

Tavelramar

Tanken var att jag skulle visa en "före" bild, men 
något är knas med överföringen så det får bli "efter" bilder
istället. Har haft lite extra koll på tavelramar på loppis som
är av kvalitet, rejäla och icke plastiga nymodigheter.

Senaste ram fyndet blev startskottet för de övriga 
som redan väntade hemma på sitt nya öde.
Denna ram var en grön historia till ett bra pris.
Som synes är ramen numera svart. 
Sprayfärg är enkelt att använda, den torkar
fort och det gillar jag. Nästa moment var att få till
det slitna utseendet, där hade jag kniven till hjälp. 
En bit överbliven tapet agerar som bakgrund...om det
tillkommer något mera återstår att se.

De större ramarna har gjorts på samma sätt
som den mindre. 
I grov entrén har jag ett gäng ramar som
har ett tema i sig, nämligen guld och pinglande ting.
Kika gärna in HÄR.
Vad för slags blickfång de här ska tilldelas
har jag bara en vag aning om...:-)

Inga kommentarer: