söndag 28 juli 2013

Udda koppar


Om jag nu ska prata väder så har det behagligt
varma vädret förändrats till det mer kvalmiga
åskbenägna hettan. Jag medger att jag inte är
så förtjust i åska, speciellt nattetid. 
Sommarens första ordentliga åskoväder
kom på besök nattetid så klart, mullra och bullra,
blixtra och dundra. Och fortsatte sin färd vidare mot
nya trakter, med en hejdundrande knall så det
sprakade i kontakten här hemma.
Kvar blev tystnaden i och med att telefon
och internet spelade på sin signallösa melodi.
Därmed stod man där något vilsen 
och funderade på vad som händer där ute i 
världen, då det med ett klick via datorn är så 
enkelt att uppdatera sig med nyheter, andra sidor
man besöker och en titt på kommande väder som
är ändock ganska intressant om man nu vill hitta
på något att göra ute eller inne.

Jag blir alltid lika inspirerad och glad över
att se min goda väninnas köksfönster, där det
hänger en massa udda koppar istället för en gardin.
Hemtrevligt är bara förnamnet.
Nu har jag börjat så smått att samla på 
söta koppar och hoppas kunna förverkliga
en egen kaffekoppsdröm i någon form :-)

Inga kommentarer: