måndag 10 juni 2013

Filt


Dagarna rusar förbi...
det fina vädret håller i sig. 
Jag har ibland en förmåga att vara kanske aningen
överambitiös med små pysselprojekt. Det händer att
jag påbörjar att sy något, ofta större arbeten som
kräver ganska mycket tid. Av olika anledningar så
blir inte färdigt, utan faller i glömska. Ett tag.
Som den här "kattfilten", som påbörjade för ganska
länge sedan. Den fann jag uppe på vinden, dit saker
och ting förflyttar sig med jämna mellanrum. 
Ett par somrar sedan tog jag mig i kragen
och gjorde klart filten. 
En vit fleecefilt
 (gåva från någon tidningsprenumeration)
blev till baksida och rutigt tyg syddes
som en ram runtom...

Kattfilt...ja, det kan man väl kalla denna.
Hittade en bild på nätet som jag använt mig av.
Klippt ut kattfigurerna och texten...
Eat...play...sleep...yawn...stretch...relax.
Alla dessa figurer har sytts med six sax söm.
Där tog väl inspirationen slut...;-)



Inga kommentarer: