måndag 13 maj 2013

Ikea

Jag gillar lite olika stilar,
kan tycka att modernt är supersnyggt,
retro och färgglatt är hur läckert som helst...
men den lantliga lite rustika stilen
är mest jag. 
Att det är lite sneda väggar eller tak som 
lutar något, färg som flagnar och möblemang
som har sina skavanker...
ja men, det är som jag.
Ikea Uddevalla lär bli besökt
ganska ofta i och med att den är något närmare
än den i Göteborg.
Fondväggen tycker jag tillhör kategorin
snyggt och läckert.

Lantkök i mer avskalad version.
Fin fint. Men jag har nog väldigt svårt
att gömma alla prylar och pryttlar :-)

Tänk om man kunde ha ett helt rum
för bara kläder...men för mig räcker det med
en garderob, jag är inte så förtjust i att 
springa i klädaffärer.

Förvaringshyllor skulle jag inte tacka nej till.
Just nu saknar jag bra förvaringsutrymme uppe
på vinden, med hyllor och lådor så man
hittar det man letar efter. Kartonger är ingen
större hit med katter i hushållet. Där är det 
lugnt och skönt att ta en tupplur, när man väl fått
upp locket till kartongen. Att det finns grejer
i spelar ingen roll.

Det händer nog aldrig att man åker tomhänt ifrån Ikea.
Visst blev det lite nya inköp, sopsorteringskärl
var på prio listan. En ny kudde. Fina plåtboxar...
batterier, doftljus bland annat.
Nya Ikea Uddevalla gillas skarpt!

Inga kommentarer: