lördag 16 mars 2013

Vårinspiration!

Lördagsförmiddagen har ägnats åt
vårinspiration med god vän och ett gäng
likasinnade kvinnor i varierande åldrar.
Återigen visade inspiratören hur man kan gå till
väga med att göra olika slags
 kransar och arrangemang.
Ber om ursäkt för bildkvalite´n men det var
trångt om saligheten och att komma ihåg
alla fina skapelser utan bild är inte det lättaste
och bilder ville jag absolut ha :-)
Här är det murgröna i en hink som samsas med björkris
lindat som en "boll", ett par fuskrosor och söta
fjärilar...hur sött som helst!

En vit krans med rosa dekorband, små ägg,
en fjäril, fjädrar och små vårlökar.

Påskfint i en korg.

Naturmaterial, vårlökar, äggskal,
 filthjärtan med mera...

 
Enkel arrangemang till graven om man så vill.

Den här var riktigt läcker!

Bordsdekoration i blå lila nyanser...

Våreld och murgröna som lindats runt i björknäver
och ställts på ett fat med fusk is! Gelé konsistens på isen,
helmysko känsla men väldigt läckert!

Björkris lager på lager, effektfullt medroliga detaljer.
Ser nog väldigt fint ut när vårlökarna blommar!

Här har inspiratören använt halmstomme som gömts under
sån där sisal "trassel" eller vad det nu hette :-)
Näver, ägg, fjärilar, fjädrar, ros och hjärtan...

Det här gillade jag skarpt!
En låda med en grön växt, vedklabbar i olika storlekar,
sisal, äggskal, påskkycklingar, filtblommor...

Återigen bjöds det på go´fika med utlottning av dessa
skapelser, men turen var inte på min sida utan jag
får nöja mig med ideérna och försöka skapa egna kreationer
hemma i egen vrå. En pysselstund på plats hanns med
och jag köpte med mig lite pysselmaterial :-P

Inga kommentarer: