fredag 8 mars 2013

Funderingar

Försöker intala mitt hjärnkontor
att planteringssäsongen har startat, det börjar
bli dags att så frön. Men...jag har inte
bestämt mig Om jag ska plantera något nytt.
Troligtvis så förirrar jag mig till blomsteraffären iallafall...
så som igår. Det blev inga blommor eller fröpåsar
denna gång, men väl en frökatalog.
Förr har jag bara haft ett bekymmer när det
gäller trädgårdsblommor. Rådjuren...så jag har 
planterat sånt de inte tycker om.
Men nu har ett annat bekymmer dykt upp...
mördarsniglarna. Suck.
Så jag funderar vidare...

Ett hopp in i sommarvärmen. 
Mindre tavlor som jag knåpat ihop.
Linnetyg som bakgrund, virkad duk och knappar.

En trio i samspel med varandra.
Hm...vad ska jag ha för färger på blommorna
ute på altan i sommar? :-P

Trevlig helg!



1 kommentar:

Unknown sa...

Härliga funderingar, som Du har i alla fall, även om jag förstår att det är jobbigt med inkräktare i den kommande grönskan.

Jättesöta tavlor, och lite av det virkade känner jag igen som gamla mönster från förr i tiden, sånt jag själv virkat och tyckt om :-)

Kramen,Eva