onsdag 16 januari 2013

Sovrumslampan

Virkade dukar är nåt jag samlat på hög, främst för
att det är fina och jag uppskattar hantverket och att 
de säljs på loppisar för en billig peng. 
Själv kan jag inte virka, eller jo..
lite kan jag, men följa mönsterbeskrivningar är för mig 
ganska tålamods påfrestande ;-)

Lampstommen har varit inom familjen
sedan sjuttiotalet, en rosaskimrande skapelse vars tyg
var utom räddning. Länge höll jag utkik efter det rätta
tyget, men den dök helt enkelt inte upp. 

Istället för att samla på små dukar i hög
är det väl bättre att de kommer till användning? 
Stommen fick bli svart. Dukarna tråcklade jag ihop
hur som haver, knappar strategiskt 
placerade här och var. 
Dukarna som från början varit helt vita,
har jag färgat med hjälp av the´.

Trots att denna lamp pyssel har några år 
på nacken, så gillar jag den fortfarande...:-)


Inga kommentarer: