torsdag 22 november 2012

Kakformsbelysning

Att baka kakor i kakformar är väl ingen större nyhet.
Kakor bakar jag inte så värst ofta, mest till jul.
Kakformar köper jag titt som tätt på loppis, kostar
inte många kronor och min tanke är att de ska användas
mest till pyssel. 
Förra julen föddes tanken om en adventsstjärna av just
kakformar, hur den skulle förverkligas var en svårare 
nöt att knäcka. Det problemet löste dock maken
och en stjärna var född. Den stjärnan är uppe på vind än
och väntar på att få komma fram igen.
Istället för rivjärnslampan i skafferifönstret
ville jag ha en liten  adventsstjärna.
Sötaste formarna och med makens hjälp
så föddes ännu en stjärna!
Egentligen är det han som pysslat denna gång, 
jag har bara framfört ett litet simpelt önskemål ;-)




Inga kommentarer: