torsdag 15 november 2012

Bling bling

Jag ger upp nu!
Butik efter butik fylls på med julprylar,
jag som är en ständig inspirations jagande
nörd fylls med intryck  till den grad att
varningsskylt på pannan borde spikas fast
omedelbart mums...eh...bums!
Tidsuppfattning är som bortblåst och man går in 
i dimman och hittar knappt  ut.
Torr i mun, varm och svettig. 
Stackars lilla pengabörs skriker..hörrödu!
Ekar snart så tomt, så tomt...och då lär du vakna
upp ur din trans!
Jag är nu smittad.
Julfebern har satt sina klor i mig...suck...:-)
Jag ger upp.

Den fina ljusslingan ingår 
i mitt lilla projekt.
Drivved som sparats länge i väntan 
på att äntligen få komma till användning..
Ritat några granar i olika storlekar,
sytt en söm runt mallen och klippt ut granarna.
Fyllt på vadd och sytt igen hålen.
Pengabörsen gläds nu åt min sparsamhet,
då detta pyssel använder sig av loppistyg och 
återanvändningsmelodin sjunger på sin glada trudelutt.
Nu blir det lite vila...febern gör sig påmind ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, så kan det ju lätt bli förstås i dessa tider ;*)

Feber, låter jobbigt, hoppas att du kryar på dej snart igen <3

Kramen,Eva