onsdag 24 oktober 2012

Anno 1905

Den nya tapeten som valdes till köket
kommer från Boråstapeter och heter Anno 1905,
är fortfarande nöjd med den och får inget 
 "måste-klättra-uppåt-väggarna" symptom ;-)
Om jag vill ha mer färger så byter jag 
gardiner och/eller mattor.

 Maken har skött snickerierna 
och jag har hållit i målarpenseln.
Även pärlspontspanel sattes uppåt väggerna.
Jag hade nöjet att banka bort kaklet, som var av
standardmodell där några rutor dekorerats med
egenhändigt målade figurer. 
Vilka tyvärr lyste igenom plastdekalerna som
jag hade för att dölja dessa.

 Istället för kakel så
sattes pärlspontspanel ovanför hela diskbänken.

Ideér tenderar att ploppa upp när man minst
anar det och så även denna gång.
Mina verktyg: tallrikar i olika storlekar,glas, penna,
tidningspapper och måttband...sax.

För en mer platsbyggd känsla...
något i den här stilen kanske?

Maken som besitter mer kunskaper, erfarenhet
och intresse av snickerier fixade till detta i ett nafs.
För mig var det bara att ta fram penseln igen...:-)

Inga kommentarer: