tisdag 11 september 2012

Försvunna synålar

 Drömmen vore ett eget sy- och pysselrum,
tills dess får det duga med en liten syhörna.
Vad är det som är så bra med en syhörna?
Om man är riktigt duktig, vilket jag nu inte är..
så samlar man olika tillbehör och dylikt
på ett och samma ställe.
Jag har en förmåga att sprida ut mina
verktyg lite här och var. När man väl behöver
något specifikt så blir det till att leta varstans i huset
samtidigt som det råder febril verksamhet i hjärnkontorets
lokaler..i arkiven råder det kaos artad kreativ röra,
det kan jag lova ;-)
 
Att slippa leta efter synålar är ett minne blott
hoppas jag. Ofta sätter jag fast synålen i trådrullen,
men trådrullen brukar flytta på sig av någon konstig
anledning. När man väl behöver en nål så får
man leta som en tok, bli frustrerad och ge upp
sätta sig en stund och se där...mitt framför näsan..
så typiskt!
Nu har jag sytt denna lilla skapelse till synålarna,
hoppas de trivs där och inte får för sig att
flytta... ;-)


Inga kommentarer: