söndag 2 september 2012

Början på nytt...

 
 
 
Då vänder jag blad.
 
Ett litet hus på landet med lagom avstånd till staden
där jag växt upp. En dröm som jag trodde aldrig
skulle besannas. Livet förr bestod av smällande dörrar
i gemensam trappuppgång. Olika slags ljud dygnet runt.
Oväntade ibland till och med obehagliga händelser runt om
där flera familjer eller ensamstående delade samma adress.
 
Idag kan jag öppna ytterdörren och stiga rakt ut i grönskan.
Trots lugnet så är det fullt av liv och rörelse.
Fågelsång är som musiken i en långfilm, action bjuds av
de vilda djuren som besöker oss från skogen.
Ty skogen är vår granne  samt de böljande åkrarna.
Mänskliga grannar finns på lagom avstånd.
 
I det lilla huset bor jag tillsammans med min familj.
Huset förvandlas sakta men säkert till det mer
ursprungliga, lantligt med inslag av dagens moderniteter.
 
Här kommer det med stor sannolikhet
att finnas en del inredning, pyssel och sömnad.
Allt utöver det räknas som bonus ;-)
 
Bilderna är tagna av mig om ingen annan källa uppges.
Det kan vara kryddade med oskärpa eller allmänt virrig innehåll.
Jag är en glad amatör :-)
 
Välkommen hit!
 
 
 
 


2 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande med din nya blogg :-)

Låter som att du levt likadant som jag gjort de senaste tio åren...
Skönt när drömmar kan bli verklighet ~~~

Eva

H ennA sa...

Tack Eva!
Känns bra med en ny start :-)
Blogger har ändrat sig en hel del sen sist, så det finns mycket att lära innan man är varm i kläderna...

/ Anne